Adres
Zeeheld 5 Oss, 5342 VX
Openingstijden
Ma t/m Vr
8:00 - 17:00
Za
9:00 - 16:00
Zo gesloten
De 1K2 is een “high-end” in hoogte en demping verstelbare schokdemper met veren (ook wel “schroefset” genoemd) voor veeleisend straat- en wedstrijdgebruik; modulair en is op de zuigerstang na volledig opgebouwd uit hoogwaardig geanodiseerd aluminium of staal, indien gewenst/noodzakelijk. De 1K2 lichtmetalen schokdemper is gemiddeld 30% lichter dan een vergelijkbare stalen schokdemper.
Setting
Alle schokdempers die Intrax bouwt zijn custom build. Dit houdt in dat de schokdempers pas geproduceerd gaan worden nadat de specifieke gegevens van de auto (type band, gebruik van de auto, eventuele aanpassingen die gedaan zijn enz.) en de wensen van de bestuurder bekend zijn. Aan de hand van deze gegevens berekenen/tekenen de ingenieurs de ideale schokdemper waarna deze geproduceerd wordt.
Verstelbare Demping
Door de grotere diameter zuiger van de 1K2 in vergelijk met de RSA kan de verstelling nog verfijnder worden. Anders dan vele concurrenten, kiest Intrax bewust voor één knop voor de demping verstelling. Met deze ene knop past u de bump (ingaande slag) en rebound (uitgaande slag) tegelijk in de juiste, voorgeprogrammeerde, verhouding aan.
Thermostaat
De 1K2 demper is voorzien van een inwendige thermostaat. De thermostaat houdt de demping constant bij wisselende temperatuur. Hierdoor blijft de demping en rijgedrag exact hetzelfde bij verschillende bedrijf- en omgevingstemperaturen.
Grote diameters
De behuizing van de 1K2 schokdemper is waar mogelijk van hoogwaardig aluminium. Dit garandeert een laag gewicht, maximale sterkte en optimale koeling. De 1K2 schokdemper wordt altijd in de grootst mogelijke diameter gekozen voor een nog nauwkeurigere regeling van de demping; meestal een 52mm behuizing met 46mm zuiger. Macpherson poten worden daar waar mogelijk als upside-down uitgevoerd met een 45mm (52 mm bij de XL) diameter i.p.v. een dunne zuigerstang die aan het chassis gemonteerd wordt.
Optionele extra opties:
-Black Titan
Is een coating welke extreem hard, zeer lage wrijving coëfficiënt en bestand tegen corrosie bied. Na toepassing van Black Titan op vliegtuigmotoren werd het onderhoudsinterval soms met wel 100% verlengd.
Intrax heeft daarom deze coating ook mogelijk toepasbaar op de geleide- en zuigerstang. Deze zijn hierdoor niet meer gevoelig voor corrosie en de wrijving met andere onderdelen wordt aanzienlijk verminderd. Dit komt ten goede van de werking en levensduur van de demper. Black Titan is als optie verkrijgbaar.
-Camber plates
Ten opzichte van de standaard rubberen topmounts die veel beweging toelaten, ontstaat er een sterk verhoogde controle over de vering en besturing. De camberplaten maken het camber (in sommige gevallen ook het caster) traploos instelbaar.
Wij adviseren geen camberplaten en of harde top mounts voor straatgebruik. Door de harde verbinding die gemaakt wordt tussen de wielophanging en het chassis kunnen extra geluiden hoorbaar worden.
-ARC (Anti Roll-Control)
ARC (Anti Roll-Control) is een ideaal systeem voor straat, competitie en professioneel (wedstrijd) gebruik. Dankzij het ARC systeem is het mogelijk om een veer, die wat meer rust in de auto geeft, gemoedelijker over de hobbels en curbs rijdt en welke net wat meer tractie en grip geeft, maar eigenlijk te zacht is omdat hij te veel ongewenste roll/pitch genereert en bij sommige gaten, hobbels en curbs zelfs doorslaat, te gebruiken.
ARC is in staat om onderscheid te maken tussen gaten, hobbels en curbs. Ook kan ARC bochten en remmen onderscheiden, waardoor het mogelijk is om toch voor die net wat zachtere veer te kiezen of een zachtere stabilisatorinstelling zonder dat je aan stabiliteit inlevert.
Dit regelt ARC allemaal zonder gebruik te maken van dure, ingewikkelde, storingsgevoelige elektronica. ARC is namelijk een systeem welke op een mechanische/hydraulische intelligente manier de schokdemper snelheid interpreteert en daardoor een verschil kan maken in zijn reactie op verschillende acties.
EMC (elektrische verstelbare schokdempers)
Het EMC (Electronic Magnetic Control) systeem zorgt ervoor dat de schokdempers elektrisch verstelbaar zijn. EMC is een uniek systeem dat is ontwikkeld door Intrax. Met EMC kan je van binnenuit de auto schokdempers afstellen. De schokdempers aan de voor- en achterzijde kunnen onafhankelijk afgesteld worden in hardheid.
Het EMC systeem is ontwikkeld om stabiel te blijven bij alle snelheden. Het unieke aan dit systeem is dat wanneer er een storing is, het systeem naar de veilige middenstand terugkeert. Terwijl andere merken volledig hard of volledig zacht gaan staan. EMC is als optie verkrijgbaar op onze schokdemper sets.
EHC (Electronic Height Control)
Met het EHC (Electronic Height Control) systeem kan van binnenuit de auto de hoogte van de vooras bepaald worden. Dit is erg handig indien u veel hoge drempels moet passeren. Of wanneer een parkeerkelder thuis of in de buurt een steile ramp heeft, waardoor de neus van de auto over de grond schraapt. Het is mogelijk om dit systeem op alle vier de schokdempers te monteren.
Openingstijden
Ma t/m Vr
8:00 - 17:00
Za
9:00 - 16:00
Zo gesloten